PURPOSE DAY (THE WORKS)...

...is net als Purpose Day onafhankelijk, eigenzinnig, voor op de golf surfend, actueel en vooral nieuwsgierig.  Hoe krijgen we de wereld weer in balans? Hoe kunnen we elkaar hier op aanspreken? Met wie gaan we aan het werk?

Met Purpose Day (The Works) willen we ook onze persoonlijke verhalen, aarzelingen, ontdekkingen, en vondsten delen. It's all in the game. Purpose Day (The Works) is vooral samen aan de bal, het spel spelen, aan de slag.

Daarom organiseren we, delen we, publiceren we, vertellen we, ongezouten, eerlijk, to-the-point & cut the crab; het is tijd om 'anders verder' te gaan.

Ralph Zebregs, Ron van Es

Waar Purpose Day draait om inspiratie en bewust wording, gaat Purpose Day (The Works) verder. Met nieuwe ontwikkelingen. Actuele verhalen. Bijzondere inzichten. Concrete resultaten. En het harde werken van zoveel mensen die een betere wereld willen. 



Wat zijn nou die verhalen van die ondernemers die het anders doen? Die hun 'purpose' gevonden hebben? Die hun business hebben omgedraaid? Wat is dan het eerlijke verhaal? De nachten die ze soms ook wakker liggen? De uitdagingen die ze zien. De klippen die ze opklimmen. De voldoening als het lukt? Lees die verhalen op onze actuele LinkedIn pagina elke dag. 


“The purpose of life is not to be happy. It is to be useful, to be honorable, to be compassionate, to have it made some difference that you have lived and lived well.”
Ralph Waldo Emerson

Purpose Day

Onze jaarlijkse Purpose Day organiseren we omdat we het Nederlandse bedrijfsleven bewust willen maken van de grote ontwikkeling die op ons af komt: het groeiende appèl van de maatschappij om verantwoordelijkheid te dragen voor de uitdagingen waar we voor staan, het sterker wordende verlangen van medewerkers om van betekenis te zijn en de behoefte van consumenten aan betrouwbare integere producten en diensten.


Bedrijven als Hema, IKEA, The Plastic Bank, Greyston Bakery, Triodos Bank, DSM en Unilever claimden inmiddels het podium bij ons voor hun verhaal.



The Works

Met Purpose Day (The Works) gaan we een tandje verder. We gaan kleinschalige meetings organiseren met het eerlijke verhaal. We gaan zelf op onderzoek uit - hoe zit dat nou en waar houdt het mooiere verhaal op? We gaan aan de bak en spelen het spel. We willen meer weten en stellen de ongemakkelijke vragen. 

Hoe kunnen we 'lessen' overbrengen naar andere bedrijven en organisaties. Helder, scherp, en met het oog op dat wat nu echt anders moet. 
 

Wij

Wij zijn zelf nieuwsgierig. Na jaren van organiseren, onderzoeken, schrijven, filmen, coachen, trainen en ondernemen gaan we met Purpose Day (The Works) onze verhalen delen met jullie. Wat komen we tegen, waar slaan we van achterover, wat inspireert ons? Maar ook wat stelt teleur, waar trekken we wenkbrauwen van omhoog, wat geloven we niet meer?

En al die verhalen delen we met jullie. In meetings - hoe leren we hiervan? In gesprekken op locatie - hoe kunnen we anders verder? In interviews - door je eigen verhaal te vertellen. In werksessies - laten we doen alsof dit onze laatste dag is. 

Ralph Zebregs, Ron van Es

Interviews met HEMA, ACCENTURE, IKEA EN GOODVERTISING

Een interview met Tjeerd Jegen (HEMA) over de nieuwe strategie. 

We hadden een interview met Savitri Groag over de cultuur van een organisatie (Accenture). 

 We had an interview with Åsa Skogström Feldt, Inter IKEA Group about new businessmodels. 

Our interview with Thomas Kolster about marketing in times of searching for meaning.


Er lijken drie soorten organisaties te zijn die vanuit hun eigen idee van 'purpose' werken. En bij alle drie gaan we samen met jou het hoe, wat en waarom exploreren, onderzoeken en tegen het licht houden. 

Organisaties die begrijpen dat de wereld veranderen bij jezelf begint. Bijvoorbeeld door je vervuiling op te ruimen. Je carbon footprint regelen. Kijken hoe je eigen keten eruit ziet - met wie werken we eigenlijk, kan dat beter? Het is een aarzelend begin vanuit verantwoordelijkheid en de eerste stappen zijn gezet.

Organisaties die verder durven te kijken dan de eigen schutting. Wat kunnen we veranderen in de wereld? Wat moeten we ondersteunen? Waar dragen we bij aan een wereld die vraagt om duurzame oplossingen? Hoe kan onze organisatie 'helend' zijn - intern zowel als extern?

Organisaties die echt innovatief zijn met producten. Een nieuwe weg inslaan. De markt openbreken. Durven te verbazen dat het écht mogelijk is om duurzaam te zijn. Het is vaak de moed van start-up’s, maar ook de persoonlijke visie van de ceo’s waardoor deze organisaties van de gebaande paden afgaan. 

Publicaties

Claim it!

In het boek ‘Claim it!’ nemem Ron van Es en Ralph Zebregs het idee van purpose economy of betekenis economie onder de loep en maken de praktische vertaalslag naar bedrijven en organisaties die uit het peloton willen breken. Hoe versnel je? Wat heb je nodig om het belangrijke verschil te gaan maken? Hoe haak je aan bij de koplopers? 

 

In het boek wordt helder beschreven hoe purpose kan uitpakken voor bedrijven. Hoe? Door goed te kijken naar de 10 essentiële kernwaarden die de cultuur een noodzakelijke verandering zullen geven. En waar de methodiek van de ‘olievlek’ het bedrijf weer scherp maakt om vanuit betekenis verder te werken.

Het is tijd

Een boek dat nauw aansluit bij de actuele discussie over purpose. Een begrip dat in een paar jaar tijd doorgedrongen is van de kleine social start-ups tot in de bestuurskamers van de grootste ondernemingen in de wereld. 

Wat is er aan de hand? Wat betekent die visie op het idee van purpose? Waar staat het in het huidige businessmodel, en misschien meer nog: waar hoort het te staan? 


In 'Het is tijd, de ethiek van purpose gedreven organisaties' onderzoeken Ron van Es en Ralph Zebregs samen met Kees Klomp hoe we nu verder moeten met het idee van purpose. Hoe en waar moeten bedrijven nu verder gaan met hun ethisch handelen om het systeem echt te veranderen?