impressie van PurposeDay 2016

Purpose Day 2016 vond plaats op 17 november 2016. Deze dag had je je kunnen laten inspireren door game changers als Tesla, Patagonia, Rituals, Moyee Coffee en Share NL


Purpose Award 2016 is gewonnen door the dutch weed burger!

Het doel van de Award is het geven van erkenning en aanmoediging aan een veelbelovende purposevolle onderneming.

 

De genomineerden in het jaar 2016 waren:

The Dutch Weedburger

Dutch Weed Burger gelooft dat de plantaardige keuken een sleutel is tot echte verandering. Of het nou gaat om het einde van de ellende in de bio-industrie, het verduurzamen van de economie of totale wereldvrede. De oplossing voor al deze vraagstukken ligt op je bord.

Mud jeans

Het fashionlabel Mud Jeans introduceerde zijn jeansconcept ‘Lease a jeans’ in januari 2013 vlak voor de Amsterdam Fashion Week. Een spijkerbroek die je niet kóópt, maar waarvoor je een abonnement afsluit. Directeur Mud Jeans Bert van Son: “Een stap op weg naar de circulaire economie, revolutionair in de kledingbranche.” Mud Jeans wil mode nu écht duurzaam maken.

Takecarebnb

Vluchtelingen van nu zijn onze medeburgers van morgen. Hoe wij in Nederland een vluchteling welkom heten en hoe we ze opvangen bepaalt voor een groot deel wat voor type maatschappij we in de toekomst krijgen. Een waar we sprake is van wederzijds begrip, respect en compassie of een waar angst en onbegrip voor een kloof en isolatie zorgen. Takecarebnb kiest ervoor om integratie te bevorderen via tijdelijke huisvesting omdat zij geloven dat samenwonen de meest krachtige manier is om elkaar te leren kennen.


Powered by de Droomfabriek

De Droomfabriek helpt organisaties om ambitieuze veranderingen waar te maken. 

Mediapartner

Mediapartner van Purpose Day: The Optimist.