Sprekers

Selma Seddik

Co-founder Instock

 

 

Wereldwijd verspillen we 1.3 miljard ton voedsel per jaar. Instock is opgericht om deze verspilling van voedsel tegen te gaan. Ze halen onverkochte producten op bij Albert Heijns en andere producenten, en maken hier elke avond heerlijke gerechten van in de Instock restaurants. Selma vertelt over haar purposejourney, een weg van vallen en opstaan en bovenal onverzettelijkheid.

www.instock.nl

 

Wouter Bakker

 Business Director GoodUP

 

 

GoodUp is een social enterprise die gelooft dat er een groot reservoir is van mensen die goed willen doen. Zij hebben een digitaal platform om deze 'power of the crowd' te activeren. Dat moet ook, want de BHAG van GoodUp is om een positieve impact te hebben op het leven van 1 miljard mensen in 2030.

Wouter vertelt over de wijze waarop GoodUp mensen over de hele wereld activeert om een verschil te maken.

www.goodup.com

 Marcel Wubbolts

 CEO Corbion

 

 

Corbion heeft als purpose om de kwaliteit van leven te bevorderen op een duurzame wijze. Het is een high tech bedrijf dat met biobased chemie antwoorden probeert te vin

den voor onder andere voedselproblemen. Marcel spreekt fascinerend over  zijn innovaties die circulair zijn en een nieuwe manier van denken introduceren: de purposeway of doing business.

www.corbion.com

 Mariah Mansvelt Beck

Mede-oprichter Yoni

 

 

Yoni, biologisch katoenen maandverband, verovert Nederland. Yoni heeft een duidelijke purpose: vrouwen een bewuste keuze geven, omdat zij als enige producent van maandverband hun ingrediënten blootgeven op het doosje. 'What is in the box is on the box.' Mariah heeft een hartstochtelijk verhaal over haar purposejourney met Yoni. Voor ons is zij MIss Purpose.

www.yoni.care/nl/


Paul Blankhorst

 Initiatiefnemer van De Gasfabriek

 

 

De Gasfabriek faciliteert start-ups voor grote bedrijven. Een plek waar je snel en disruptief kunt innoveren, want daar is behoefte aan volgens Paul. Het moet maar eens klaar zijn met die 'oude' business-modellen. Paul praat over hij grote bedrijven zo ver krijgt op een andere manier naar hun verdienmodellen te  kijken en hoe hij ze meekrijgt in het bewandelen van nieuwe onbekende wegen.

www. degasfabriek.com

 Raphael Nouwen

 Senior Relatiemanager Triodosbank

 

 

Met een sterke purpose voor een betere wereld, is de Triodosbank de huisbankier van het gros van de purposegedreven organisaties in Nederland. Zij zien hoe de omslag richting een purposegedreven economie zich voltrekt. Raphael vertelt over de nieuwe business modellen die zijn klanten ontwikkelen om vorm te geven aan een nieuwe economie. Wat zijn de business-modellen van de toekomst?

www.triodos.nl

 Koen Eising

CSR Manager van Alliander

 

 

'Alles is er al, alleen wij bepalen of we alle duurzame mogelijkheden echt gaan benutten.' Koen is trekker van de duurzaamheidsagenda van Alliander. Hij heeft een impactmeter ontwikkeld, een rekenmodel waarmee je je waarden als co2 reductie, geluk van medewerkers, uitputting van de aarde, kunt uitrukken in euro's. Zijn pleidooi is om een negatieve footprint verplicht als verliespost op de balans te zetten. Met zijn model kan elke purposegedreven organisatie zijn impact meten.

www.alliander.nl

Eveline Nederlof

Managing Director Unilever Food Solutions

 

Unilever Benelux wilde naast  het ambitieuze sustainability programma van Paul Polman een eigen purpose formuleren. Welk verschil willen we maken voor de Benelux? Eveline was de projectleider van deze purposejourney. Zij vertelt over de stappen, de uitdagingen die ze tegenkwamen en de voor- en nadelen van het zijn van een groot concern. 

www.unilever.com


Powered by de Droomfabriek

De Droomfabriek helpt organisaties om ambitieuze veranderingen waar te maken. 

Mediapartner

Mediapartner van Purpose Day: The Optimist.