Strategie  Cultuur  Business  Marketing

Waar Purpose Day draait om inspiratie en bewust worden, gaat Purpose Day The Works verder. Purpose Day The Works gaat over activatie en impact.



4 dagen vol met actuele informatie over hoe jouw organisatie purpose-driven de impact kan maken die nodig is.


Purpose Day

Onze jaarlijkse Purpose Day organiseren we omdat we het Nederlandse bedrijfsleven bewust willen maken van de grote ontwikkeling die op ons af komt: het groeiende appèl van de maatschappij om verantwoordelijkheid te dragen voor de uitdagingen waar we voor staan, het sterker wordende verlangen van medewerkers om van betekenis te zijn en de zucht van consumenten voor betrouwbare integere producten en diensten.


Bedrijven als Hema, IKEA, The Plastic Bank, Greyston Bakery, Triodos Bank, DSM en Unilever claimden inmiddels het podium bij ons voor hun verhaal.



The Works

Purpose Day The Works gaat echter verder. Waar Purpose Day draait om inspiratie en bewust worden, draait Purpose Day The Works om activatie en impact.

 Day The Works bestaat uit 4 verschillende dagen (middag/avond) waarbij we heel concreet aan de slag gaan met jouw organisatie. Je gaat in verschillende sessies op elke dag leren hoe jouw organisatie meer purpose-driven kan worden. Succesvolle organisaties uit de purpose community komen hun lessen met je delen. En we hebben concrete modellen ontwikkeld om de vertaalslag te maken naar je eigen organisatie. 

4 dagen

Tijdens Purpose Day The Works zit je samen met managers uit andere organisaties met allemaal dezelfde verlangens en dezelfde worstelingen: hoe krijgen we ons bedrijf of organisatie purpose-driven?


Purpose Day The Works zijn vier dagen waarin we jou uitnodigen om het hoe van purpose binnen je bedrijf of organisatie onder de knie te krijgen. Vier dagen waar we direct antwoord willen geven op jouw prangende vragen. ‘Heel goed om een purpose-driven bedrijf te zijn, maar ik heb nog wel wat issues’.  We kraken jouw vragen aan de hand van actuele business cases door mensen uit het bedrijfsleven zelf. Door inspirerende break-outs waar we het alleen over jouw vragen zullen hebben. Met het beproefde model van een Purpose Canvas in de hand.

Zie Purpose Day The Works als je kick starter om de essentie van purpose te bevatten en toe te gaan passen in je organisatie.


Strategie 3 september

Doel:

  • Inzicht in de componenten van een purpose gedreven strategie.
  • Inzicht in de 4 stappen om tot een purpose gedreven strategie te komen.
  • Inzicht in de lessons learned van organisaties die als eerste in hun branche purpose leidend werden.


Deze tijd schreeuwt bijna om een andere strategie. De issues in de wereld om ons heen zijn te groot om ze links te laten liggen. Oude wegen lopen dood, nieuwe wegen openen zich. Niet vanzelf. Dat kost veel denkwerk. En moed. Daarom gaan we deze dag diep in op voorbeelden van bedrijven en organisaties in Nederland (met een enkele link naar elders in de wereld). We introduceren het ‘Purpose Strategie Canvas’ – een roadmap om een purpose gedreven strategie te formuleren en te activeren.


De sprekers die we uitnodigen gaan in op hun business strategie – hoe durfden zij zich in hun ‘vastgeroeste’ markten opnieuw uit te vinden? Wat geeft het hen, hun medewerkers, hun klanten? Wat levert het hen onderaan de streep op?


Sprekers:

Remco Kok,  CEO, Campofrio-Benelux/Stegeman

Geanne van Arkel, Sustainable Development Accelator, (former) Head of Sustainable Development van Interface


Koop hier je ticket voor Strategie

Businessmodellen 17 september

Doel:

  • Inzicht in hoe je de stem van je stakeholders meeweegt in alle beslissingen die je neemt.
  • Inzicht in hoe rekenschap aflegt aan je stakeholders.
  • Inzicht in hoe je de impact van je purpose vaststelt.



Medewerkers, de samenleving, de overheid, en ook de klanten, cliënten, burgers – ze zijn allemaal stakeholder van jouw bedrijf. De tijd dat je alleen kon produceren of diensten leveren zonder aandacht voor alle stakeholders is definitief voorbij. Hen betrekken bij je organisatie zorgt ervoor dat je niet alleen echt purpose driven zult zijn, maar ook dat je zult overleven omdat de stakeholders nu betrokken zijn.  Dit vraagt om een andere mindset van besluiten nemen en een aanpassing van je businessmodel.

Je leert hoe je de stem van de stakeholder kunt meenemen naar alle vergadertafels van je organisatie en hoe je de positieve impact die je op hen wilt hebben kunt vaststellen. Je leert welke 6 business modellen dé modellen van de toekomst zijn. We gaan aan de slag hoe je een of meerdere van de modellen kunt koppelen aan je huidige model.

Sprekers:
Hans Stegeman, Chief Investment Strategist bij Triodos Investment Management.
Kees Klomp, Co-founder, Thrive Institute.

Koop hier je ticket voor Business

Cultuur 8 oktober

Doel:

  • Inzicht in de aspecten van een purpose proof cultuur.
  • Inzicht in hoe je gestructureerd kunt werken aan een purpose proof cultuur.
  • Leren van koplopers.



Je organisatiecultuur speelt een doorslaggevende rol in het oprecht nastreven van een purpose: zijn je medewerkers de ambassadeurs van je purpose? Voelen ze zich betrokken en kunnen ze rechtstreeks invloed hebben op de purpose gedreven activiteiten die je organiseert?
We hebben deze dag sprekers gevraagd die cultuur diep verankerd hebben in de bedrijfsvoering. Waarom is de cultuur leidend in hun bedrijf en hoe heeft dat tot bijzondere resultaten op alle niveaus geleid?
Zelf gaat iedereen aan de slag met een model die consistentie van je organisatiecultuur in kaart brengt om zo een beeld te krijgen of jouw cultuur purpose-proof is.

Sprekers:
Savitri Groag – Innovation and Engagement Lead Benelux bij Climate-KIC
Elles Kempers - Commercieel directeur Het Goed





Koop hier je ticket voor Cultuur

Marketing 29 oktober

Doel: 

  • Inzicht in de do’s & don’ts van purpose gedreven marketing.
  • Vertalen van deze inzichten naar jouw product of dienst.
  • Waar begint de purpose en waar eindigt de marketing?


Er zijn talloze voorbeelden waar bedrijven de mist ingaan met hun marketing. Purpose-washing noemen we dat, en het wordt snel doorgeprikt. Marketing is niet alleen de spiegel van een bedrijf, maar ook het verlengstuk. Purpose wordt marketing en marketing kan niet meer zonder purpose. Alles is een nieuw spel met nieuwe regels. Maar wat zijn deze regels? Wat kunnen we leren van andere purpose campagnes? Wat zijn de 5 golden rules van purpose-marketing?

Niet voor niets geldt ook hier het aloude adagium: zo binnen, zo buiten (en andersom). Jouw marketing verhaal moet het hele verhaal vertellen dat gedragen wordt door je product, de hele keten en je medewerkers. Als daar discrepantie inzit, ofwel, het is een leuk uithangbord, maar niemand gelooft het, dan faal je hard. Dat hebben we wel gezien. Marketing vandaag is dus het hele verhaal, van begin tot eind, en dat dan glashelder.


Sprekers:

Ynzo van Zanten – Chief Evangelist, Tony’s Chocolonely

Mark Woerde - Founder Let's Heal Org.

Koop hier je ticket voor Marketing

Interviews met HEMA, ACCENTURE, IKEA EN GOODVERTISING

Een interview met Tjeerd Jegen (HEMA) over de nieuwe strategie. 

We hadden een interview met Savitri Groag over de cultuur van een organisatie (Accenture). 

 We had an interview with Åsa Skogström Feldt, Inter IKEA Group about new businessmodels. 

Our interview with Thomas Kolster about marketing in times of searching for meaning.

Data

3 september 2020 – Strategie


17 september 2020 – Business

8 oktober 2020 – Cultuur


29 oktober 2020 – Marketing


Partners Purpose Day The Works:
Ron van Es - 06-30142428
Ralph Zebregs - 06-15097676

Tijden

We starten iedere dag om 14.00 uur en gaan door tot 21.00 uur.

Tussendoor verhalen, break-outs, plenaire discussie en een heerlijk buffet.

Locatie
LaatBloeien in Rotterdam

Kosten

De kosten voor elk thema is 550,-  
(ex btw) per dag.

Koop hier tickets voor:
Strategie
Business
Cultuur
Marketing