Wat is een purpose gedreven organisatie?

Maatschappelijke impact

geld verdienen is belangrijk voor de continuïteit van je organisatie, maar het is niet de reden waarom je bestaat. Zo ziet een purpose gedreven organisatie dat tenminste.

 

Een purpose gedreven organisatie is zich bewust van de impact die het heeft. Het gebruikt deze impact om een verschil te maken in de maatschappij. 

 

Een verschil dat zo wezenlijk is, dat je ervoor uit je bed springt s'ochtends, dat het je werk zin geeft, dat het het beste uit je haalt.

 

Dat het je inspireert morgen weer met dezelfde energie verder te gaan. 


Een hoger doel nastreven

Je kan niet succesvol zijn in een wereld die faalt. Waar maak jij je druk over in de wereld? Wat zie jij graag anders? Wat moet echt beter?Deze ambitie serieus nemen, is het startpunt.

Je organisatie als voertuig zien

Hoe krijg je meer van dat wat je belangrijk vindt? Door een bedrijf te starten of de organisatie waar je werkt te gaan zien als voertuig voor je ideeën. 

Elk maatschappelijk probleem heeft waarde. Kan jij die waarde vangen in een product of dienst?

Op zoek naar nieuwe business modellen

Onze huidige economie is nog niet ingesteld op purpose gedrevenheid. Nieuwe business modellen moeten worden bedacht en vertrouwen in nieuwe manieren van samenwerken en organiseren moet groeien. Maar het is bezig en elke dag komen we een stapje verder.


Powered by de Droomfabriek

De Droomfabriek helpt organisaties om ambitieuze veranderingen waar te maken. 

Mediapartner

Mediapartner van Purpose Day: The Optimist.